Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

SEO optimalisatie zoekmachines

SEO optimalisatie staat voor “zoekmachine optimalisatie.” Het is het proces van gratis verkeer dat men krijgt op een website via de natuurlijke zoekresultaten in zoekmachines”

Alle grote zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo hebben de primaire zoekresultaten, waar de webpagina’s en andere content zoals video’s worden weergegeven en gerangschikt. Dit gebeurd op basis van wat een zoekmachine relevant vind voor zijn gebruikers. Dat zijn niet de betaalde zoekopdrachten in Google.

VIDEO SEO

Beginnen met Zoekmachine Optimalisatie of uitbesteden. In deze video maak de kennis met de grondbeginselen van SEO

Zoekmachine optimalisatie is een  langdurig proces

zoekmachine optimalisatieSEO moet je zien als een langdurig proces, iets waar wij al specialist veel aandacht moeten aan besteden. Het optimaliseren van uw website voor Google vereist een bepaalde techniek waarbij SEO copywriting zeer belangrijk is. Om succes te behalen dienen er landingspagina’s met goede perfecte content geschreven te worden, op die manier zal op uw website snel hoger staan in Google.  De optimalisatie van een website is geen eenmalig proces!

SEO is een krachtig marketing instrument gericht op de groei van de zichtbaarheid in de organische (niet-betaalde) resultaten van zoekmachines. SEO omvat zowel de technische en creatieve elementen die nodig zijn om een ranking te verbeteren en het bewustzijn in de zoekmachines te verhogen. Er zijn vele aspecten van SEO, de content op een webpagina en de links naar andere websites zijn bepalend. SEO is gewoon een kwestie om ervoor te zorgen dat uw site goed opgebouwd is op een manier die de zoekmachines te begrijpen. Deskundig SEO advies is belangrijk voor elk bedrijf!

Om online u doel te bereiken in zoekmachines moet  uw website zoekmachine-vriendelijke gemaakt zijn, daarnaast kan een SEO bedrijf u website beter maken voor de gebruikers en beter leesbaar voor Google. Bij SEObureau geloven we dat deze principes hand in hand gaan. Wij onderzoeken en adviseren welke zoektermen belangrijk zijn voor u bedrijf en maken landingspagina’s op die trefwoorden. Na verloopt van tijd gaan deze pagina’s goed gevonden worden binnen Google en zal u merken dat er meer verkeer naar uw website komt. Wij maken uw volledige website vriendelijker voor zoekmachines, een goed vindbare website is van unieke waarde voor een bedrijf. Meer dan 70 procent van de ondernemingen in Vlaanderen steken hun marketingbudget in digitaal, optimalisatie (SEO) en adwords(SEA).

Waarom heeft mijn website zoekmachine optimalisatie SEO nodig?

De meerderheid van het verkeer op uw website wordt gedreven door de grote commerciële zoekmachines, Google, Bing en Yahoo ! Hoewel social media ook voor meer bezoekers kan zorgen op uw website, zoekmachines zijn de primaire methode van navigatie voor de meeste internetgebruikers. Dit geldt ongeacht of uw site over goede inhoud beschikt, diensten, producten, informatie, of gewoon over iets anders. Zoekmachines zijn uniek in de manier waarop ze een zoekopdracht weergeven.  Als een zoekmachine uw site niet kan vinden, of je hebt te weinig inhoud in je website, dan krijg je geen verkeer naar uw site en dat betekend geen klanten en omzet! De zoekopdrachten woorden die gebruikers intypen in het zoekvak zijn van buitengewone waarde. Uit ervaring is gebleken dat zoekmachine verkeer het succes van een organisatie kan maken (of breken). Gericht verkeer naar een website kan publiciteit en inkomsten leveren er is de dag van vandaag geen beter marketing kanaal. Investeren in SEO optimalisatie  zorgt voor een uitzonderlijk rendement in vergelijking met andere vormen van marketing en promotie.

Waarom kan de zoekmachines erachter mijn site zonder SEO?

Zoekmachines zijn slim, maar ze hebben nog steeds hulp nodig. De grote zoekmachines zijn altijd bezig om hun technologie te verbeteren. Er zijn wel bepaalde richtlijnen verbonden aan zoekmachine optimalisaties. Als je  onrechtmatig aan SEO doet, niet volgens de regels van Google dus kan uw website wordt afgestraft. U kan duizenden bezoekers per maand hebben en met enkele verkeerde bewegingen kan uw website  plots diep in de zoekresultaten belanden. Lees meer over “White hat SEO versus Black hat SEO“. Het is aangewezen om uw SEO door een specialist te laten behandelen.  Goede leesbare inhoud voor zoekmachines zal uw website een boost geven in zoekmachines, de inhoud zorgt ervoor dat Google uw website beter kan lezen en gebruikers uw website beter zullen vinden. Het internet wordt steeds concurrerender en de bedrijven die reeds SEO toepassen, plukken er de vruchten van. Ze hebben meer bezoekers en klanten tegenover een bedrijf die geen SEO optimalisatie toepast.

Kan ik SEO voor mezelf?

De wereld van SEO is complex, maar de meeste mensen kunnen begrijpen gemakkelijk de basis. Zelfs een kleine hoeveelheid kennis kan een groot verschil maken. Er zijn gratis en betalende SEO cursussen en boeken beschikbaar op het web. Combineer dit met een beetje oefening en je bent goed op weg om Seo te begrijpen. Afhankelijk van uw tijd inzet, uw bereidheid om te leren, en de complexiteit van uw website (s), kunt u beslissen om al of niet een expert in te schakelen om uw website te optimaliseren. Als je zelf u website wil verbeteren of u wil meer leren over SEO kan u advies inwinnen bij onze deskundigen. Of een SEO boek voor professionals aankopen.  

  Goede SEO teksten zijn belangrijke componenten voor online succes

  • We schrijven teksten die duidelijk over een zoekwoord, product of dienst gaan
  • De teksten zijn leesbaar voor alle bezoekers
  • Onze SEO teksten voldoen aan de Google richtlijnen
  • De inhoud is vooral bepaald met een duidelijk vastgesteld doel
  • Wij voorzien links naar de juiste pagina’s op uw website

Kortom; bij het schrijven van een goede SEO tekst voor uw website moeten we dus met een aantal belangrijke aspecten rekening te houden. SEO Copywriting is een specialisatie, er is uitgebreide kennis voor nodig. Goede teksten zijn  vereist voor een optimaal resultaat.

 

zoekmachine optimalisatie

Wilt u graag wat meer informatie ?

SEO optimalisatie nodig? Wij kunnen uw website laten scoren in zoekmachines aan een zeer scherpe prijs! Wil je meer weten over hoe wij u bedrijf hoger in Google kunnen krijgen? Contacteer ons dan vrijblijvend via ons contactformulier. Bel ons: +32 495 21 45 83 of Mail : info@seobureaubureau.be

 

Enkele Referenties :

Beaustyle : www.beaustyle.be

Mortex Rorgita : www.mortex-rogita.be

Meesterklusser: www.meesterklusser.be

Trouw Feest Dj: trouw-feest-dj.be

Thienpont tuinaanleg: www.thienpont-tuinaanleg.be

Architect Gruwez: www.gruwez.org

 

Relevante pagina’s

Dé SEO Trends:

SEO optimalisatie is niet dood, al wordt het reeds jaren geschreeuwd. SEO is springlevend. In 2015 hadden we de Mobilegeddon (nietresponsive websites gingen uit Google gekegeld worden, maar op zich was het maar een storm in een glas water).

seo optimalisatie1. Techniek : zit je website wel goed in elkaar voor Google?

Uiteraard moet je website responsive zijn  voor SEO, daar gaan we hier niet meer over uitweiden aangezien het voor usability redenen ondertussen ook al zeer lang duidelijk is dat responsive websites the­way­to­go zijn. Je kan snel de test doen als je website responsive is.

Technische SEO wordt belangrijker. Teveel websites (zelfs grote websites) hangen qua menu en website structuur met haken en ogen aan elkaar en daardoor heeft Google het moeilijk om alle pagina’s van de website éénvoudig te crawlen. Als Google het moeilijk ervaart, dan gaat Google ervan uit dat jij als bezoeker dit ook zo ervaart. De website structuur is zo primair voor SEO. Hierover kan je meer informatie vinden op Moz.com.

2. Content : hoe gelukkig is je bezoeker?

Het creëren van landingspagina’s per zoekwoord is ook voorbij in 2016. SEO sloebers ­zoals deze website ­zullen in 2016 niet meer door Big G geapprecieerd worden. Focus meer in je zoekwoorden onderzoek op topics, thema’s, onderwerpen… in plaats van los staande zoekwoorden.

Google snapt ondertussen wel al dat zonwering, zonnewering, zonweringen, … over hetzelfde onderwerp gaat, je hoeft er geen aparte landingspagina voor aan te maken.

CTR en Time on site zullen belangrijker worden als algoritme parameters. Denk daarom naast state­of­the­art SEO copywriting ook aan visuele content. Visuele content heeft een groter bereik. Het zorgt het voor grotere betrokkenheid, het is effectiever en zorgt voor een hoger klik gehalte.

Long tail zoekwoorden zijn low­hanging fruit bij SEO. Vraag je SEO expert om hier prioriteit aan te geven. Staar je niet blind op zeer competitieve head tail zoekwoorden maar sla je slag met mid tail & long tail zoekwoorden.

Een belangrijke voor 2016 wordt het nuttig inzetten van structured data. Via schema.org rich snippets kan je relevant informatie voor je bezoeker meegeven in de SERP’s. Meer informatie vind je via de Rich snippets Google pagina’s of via schema.org.

SEO is een onderdeel van inbound marketing, net als content marketing. SEO kan in 2016 niet zonder content marketing. En content marketing kan in 2016 niet zonder goede SEO. De twee gaan hand in hand. Om het content gedeelte af te sluiten is onderstaande quote wel zeer toepasselijk.