Conversie optimalisatie

Conversie Optimalisatie

Conversie optimalisatie, of conversion rate optimization (CRO) is een systeem die het percentage van de bezoekers verhoogt van een website, er komen meer klanten en er gebeuren meer acties op een webpagina. Dit wordt gewoonlijk aangeduid als CRO.

Het ontstaan van Conversie Optimalisatie

 

conversie optimalisatieOnline conversie optimalisatie (of website optimalisatie) werd geboren uit de behoefte van ecommerce marketeers om de prestaties van hun website in de nasleep van de dotcom bubble eind jaren 90 te verbeteren. Naarmate de concurrentie groeide op het internet in de vroege jaren 2000 begonnen ook meer website analyse-instrumenten het licht te zien. Waardoor internet marketeers het bezoek konden beginnen meten op een website. In 2004 werden nieuwe instrumenten geïntroduceerd die internet marketeers in staat brachten om te experimenteren met webdesign en inhoud varianten om te bepalen welke lay-outs, tekst, aanbiedingen kopiëren en afbeeldingen het beste zou presteren. Dit kreeg meer grip in 2007 met de introductie van de gratis Google Website Optimizer. Uit een onderzoek uitgevoerd door internet marketeers in 2014 bleek dat 59% van de respondenten vond dat conversie optimalisatie van cruciaal belang was voor hun totale digitale marketing strategie.

Waarom Conversie optimalisatie toepassen?

Reden 1: Er is altijd ruimte voor verbetering. 

Maakt niet uit hoe goed uw site ontworpen is en het maakt niet uit hoeveel bezoekers zich omzetten in gebruikers,  het maakt het conversie proces gemakkelijker en het zal leiden tot betere resultaten voor u.

Reden 2: Betaalde reclame (adwords) wordt steeds duurder en concurrerend.

Topposities in Google AdWords worden steeds duurder geworden. Hoe meer Google-gebruikers klikken op de betaalde advertenties in de hoe duurder deze worden en het zorgt ook voor toegenomen concurrentie voor betaalde topposities.

Reden 3: Optimalisatie is het  krijgen van meer relevante klanten.

Het is niet alleen bezoekers realiseren. U bent op zoek naar mensen die uw product of dienst willen kopen, optimalisatie is een doeltreffende marketing inspanning.

Reden 4: Het is in wezen vrij.

Conversie optimalisatie speelt in op verkeer dat u al hebt. Dit betekent dat u niet meer geld moet besteden voor het krijgen van bezoekers naar uw site.  Optimalisatie verhoogt het rendement op uw huidige investeringen, en het zal zich omzetten naar een hoger percentage van uw huidige bezoekers, het is dus is veel rendabeler dan nieuwe aan te trekken.

Reden 5: Het verlaagt uw klant acquisitiekosten (CAC).

In feite, een verdubbeling van uw succespercentage betekent dat uw de kosten per acquisitie (CPA), van elke nieuwe klant kan halveren.

Reden 6: CRO helpt bij het maximaliseren van de winst.

Niet alleen dat, maar uw winst is nauw verbonden met uw succespercentage. Omdat je niet meer moet betalen om conversies te verwerven, gaat de rechtstreeks naar U.

Reden 7: Het geeft je de mogelijkheid meer geld te besteden aan extra acquisitie.

Meer winst betekent extra geld om te besteden aan het verwerven van nieuwe gebruikers.

Reden 8: Het maakt je meer waardevol voor klanten en partners.

Je zal niet alleen meer verdienen, je zal ook waardevoller worden (terwijl uw concurrenten dat niet zijn).

Reden 9: CRO omzeilt de beperkte aandachtsspanne van de gemiddelde bezoeker …

Door hen te bieden wat ze zoeken hebben ze geen kans om het ergens anders te vinden.

Reden 10: Het kan betekenen winnaar nemen.

Gebaseerd op het concept van het “lichte voorsprong” fenomeen (ook bekend als “the winner takes all”), alles wat je nodig hebt om succesvol te zijn en beter te zijn dan uw concurrenten. Dus als u uw site laat optimaliseren gaat u online succes tegemoet.

 

Conversie optimalisatie vaardigheden en disciplines

Conversie Optimalisatie is een veelzijdige discipline. Conversie Optimalisatie professionals zullen hebben meestal een diep begrip van de volgende strategieën en tactieken:
  • Internet marketing
  • Conversie georiënteerde webdesign
  • web analytics
  • Gebruikersonderzoeken & feedback
  • Copywriting
  • Splittesten (A / B split testen, multivariate testing)
  • Landing paina evaluatie

 

Contacteer ons voor meer info over Conversie optimalisatie

Bel ons op 0495/21 45 83 voor meer informatie of neem contact  op via de contact pagina hier op onze website.

Tags :

Hoge ranking in Google  – Hoger in zoekmachines  – Online-Internet marketing uitbesteden  – SEO bedrijf  – SEO Belgie  – SEO diensten  – SEO prijzen  – SEO promotie website  – Social media marketing  – Website marketing  – WorldPress website optimalisatie  – Zoekmachine marketing  –  SEO referenties