Contentmarketing

Wat is content marketing?

Content marketing is de marketing rond het creëren en delen van media en publiceren van content het hier om het verwerven en behouden van klanten. Deze informatie kan in verschillende formaten, waaronder nieuws, video papersvraag en antwoord artikelen, foto’s, worden gepresenteerd. Content marketing is de dag van vandaag een van de populairste begrippen op de marketing en communicatiemarkt. Het Content Marketing Institute, definieert contentmarketing als volgt:

Content marketing’s purpose is to attract and retain customers by consistently creating and curating relevant and valuable content with the intention of changing or enhancing consumer behavior. It is an ongoing process that is best integrated into your overall marketing strategy, and it focuses on owning media, not renting it.

Wat betekend content marketing eigenlijk? Het bieden van duidelijke informatie niet onmiddellijk bepalend voor een product of dienst. Content marketing komt veel voor in de B2B markt, daarbij focust een bedrijf zich op de informatiebehoefte van zijn doelgroep en speelt daar gewillig op in met waardevolle teksten (content)  om nieuwe relaties en bestaande klanten te linken.

Voorbeelden van content marketing

content marketing

Michelin ontwikkelde de Michelin Gids in 1900, ze boden toen aan chauffeurs informatie over auto-onderhoud, accommodaties, en andere reistips. Er werden 35.000 exemplaren gratis verspreid in deze eerste editie.

Het item  “content marketing” werd al in 1996 gebruikt, toen John F. Oppedahl een rondetafelgesprek leidde voor journalisten op de American Society for Newspaper Editors. In 1998 kreeg Jerrell Jimerson de titel van “directeur van online en content marketing” bij Netscape. In 1999 schreef auteur Jeff Cannon een artikel over content marketing, content is gemaakt om consumenten te voorzien van de informatie die ze zoeken.

In 2014, schreef de website van Forbes Magazine’s  over de zeven meest populaire manieren van content marketing die bedrijven gebruiken. De columnist wees erop dat in 2013, het gebruik van content marketing bij bedrijven   op een jaar tijd steeg van 60%, tot 93% als onderdeel van hun totale marketing strategie. Ondanks het feit dat 70% van de bedrijven meer inhoud creëren, denken slechts 21% van de marketeers dat het succesvol is bij het volgen van RO.

De impact van content marketing?

Laat ons duidelijk zijn content marketing is iets nieuw dat stilaan zijn opmars kent in Vlaanderen. Content staat voor inhoud en content marketing wil zeggen dat je inhoud gaat schrijven op je website die bezoekers boeit. Consumenten vinden dit belangrijk, zeker online, ze gaan deze informatie gebruiken al voor ze beslissen iets te kopen.  Content marketing zal ervoor zorgen dat jou website leesbaar en verstaanbaar is voor de gebruikers. Bij content marketing is een product, dienst, en de doelgroep belangrijk. Het is een digitale marketing tool waarbij relevante en waardevolle content wordt gerealiseerd en verspreid wordt van bedrijf naar doelgroep.

De kunst van content marketing is dat je in contact staat met je doelgroep, zonder dat je hen opdringt iets van je te kopen. Het is dus zeker geen irritante marketing, dat gebaseerd is op hard selling. Deze manieren zijn helemaal niet meer nodig de dag van vandaag want door de komst van internet en de populariteit van Google kan je op een eenvoudige en betaalbare manier je doelgroep te bereiken met relevante content. Met content marketing bereik je jouw doelgroep door middel van informatie te verstrekken die zij zoeken.

Content marketing is de afgelopen jaren zeer populair geworden

Je kan op een relevante en interessante manier prospecten tot klanten maken, ze overtuigen om uw product of dienst te kopen, dat is in essentie van content marketing. Met duidelijke inhoud biedt u aan de bezoeker waardevolle informatie, ze weten onmiddellijk welke producten u verkoopt of welke diensten u aanbied en de klant kan veel sneller een keuze maken.  De kunst van content marketing is om te begrijpen welke informatie uw doelgroep zoekt. U moet inspelen op deze behoefte met aantrekkelijke content. Deze content biedt u vervolgens aan online of offline aan met één doel voor ogen: klanten aan te trekken die bij u kopen!

 

Meer weten over content marketing?

SEOBureau Oost-Vlaanderen:  Camberg 15 – 9400 Voorde – info@seobureau.be |+32 (0)495/21 45 83 |

Tags :

Hoge ranking in Google  – Hoger in zoekmachines  – Online-Internet marketing uitbesteden  – SEO bedrijf  – SEO Belgie  – SEO diensten  – SEO prijzen  – SEO promotie website  – Social media marketing  – Website marketing  – WorldPress website optimalisatie  – Zoekmachine marketing  –  SEO referenties

 

Nieuws

Zo zorg je voor optimale timing van je contentmarketing

Goede contentmarketing is de juiste content op het juiste moment. De meeste marketeers zijn bekend met het principe van customer journey mapping, een gefaseerde beschrijving van de ‘reis’ die een klant doormaakt tijdens het proces van de aankoop van een product of dienst, waarmee content kan worden geoptimaliseerd voor de verschillende kanalen. Veel organisaties maken gebruik van deze techniek voor het optimaliseren van hun content. Maar eigenlijk is dat niet voldoende. Goede content in het juiste kanaal op het verkeerde moment zorgt nog steeds voor slechte conversie. Timing is essentieel.

Alles wat je moet weten over  Digital Content Marketing

Begin oktober vond het jaarlijkse Digital Content Marketing Congress van Mediaforta plaats. DCMC2015 is een gratis online evenement over contentmarketing dat deelnemers de kans geeft om vanachter hun computer of tablet boeiende sprekers aan het werk te zien. Lees meer

MarketingTribune | Nieuws | Content Marketing

Het laatste contentmarketing nieuws vind je op MarketingTribune.nl. Lees meer