multichannel-optimization

Vragen die je kunt te stellen bij het huren van een SEO-bedrijf

Het kiezen van een SEO-bedrijf kan het een moeilijke beslissing zijn. Immers, SEO is een ‘onzichtbaar’ product en soms verwarren verschillende agencies de bedrijven door het gebruiken van verschillende termen en jargon om aan te tonen dat ze “succes” binnen deze complexe arena hebben. Dus hoe kies je een goede agency als je hier geen verstand van hebt? Hier zijn zeven belangrijke vragen die je kunt stellen:

Welke ervaring heb je?

Probeer na te gaan of ze klanten hebben geholpen vergelijkbaar met jouw bedrijf voor een langere termijn en wat de resultaten zijn. Trouwe klanten spreken boekdelen – net als meetbare resultaten. Vraag dus om feiten en cijfers van de soortgelijke campagnes, zodat u een indicatie krijgt wat u zelf kunt verwachten. Een goed SEO bureau zal altijd met trots hun vroegere resultaten laten zien.

Hoeveel werk intern zal gebeuren?

Vele agencies besteden enkele, of misschien al hun SEO werken uit. Hoe meer werk dat wordt uitbesteed, hoe minder controle de agency zal hebben en hoe minder verantwoordelijkheid zij zelf hebben voor uw resultaten.

Hoe ziet het contact met mijn accountmanager eruit?

Regelmatige communicatie is een essentieel onderdeel van een SEO marketing campagne. Het is tweerichtingsverkeer; net als dat u moet weten wat er gebeurt met de campagne, moet de SEO agency bereid zijn aan te passen voor uw bedrijf.

Wat heb je nodig van mij?

Het is wellicht verleidelijk alle SEO activiteiten te laten doen door een bureau, maar hoe meer input u geeft, hoe beter de resultaten zullen zijn. Zorg er dus voor dat u begrijpt wat er van u verwacht zal wordt en hoe u uw agency kunt helpen.

Welke resultaten verwacht je, en over welke termijnen?

Geen bureau garandeert bepaalde posities binnen vastgestelde termijnen, gezien Google het algoritme op elk gewenst moment kan wijzigen. Wees op uw hoede van agencies die beloven dat u bovenaan staat binnen een week of maand. Dit is vaak onmogelijk. Zorg dat u het eens wordt met de doelstellingen en bekijk deze vanuit een realistisch standpunt.

Hoe worden zoekwoorden gekozen?

Het is gemakkelijk om te stijgen naar de top van de zoekmachine rankings door te optimaliseren voor lange zinnen, maar als niemand dit ooit intikt, zult u dus ook nooit gevonden worden. Kijk dus naar het zoekvolume van bepaalde zoekwoorden. Een goede zoekwoord onderzoek is van essentieel belang en u wilt weten waar uw bedrijf zich op zal richten.  – Een goed SEO Bureau begrijpt dit concept en zal u daarom correct adviseren.

Wat is je marketing ervaring buiten SEO?

SEO is niet zoals een eenzaam dier in de marketing dierentuin. Het moet deel uitmaken van een algehele marketing strategie, werk dus met een bedrijf dat het grotere plaatje snapt. Voor meer informatie over dit traject, bekijk https://grootonline.com.